Debat in de Stad

 

De toekomst van Eindhoven Airport staat deze avond centraal. De tweede luchthaven van ons land mag doorgroeien tot 43.000 vliegbewegingen in 2020. Als de huidige trend doorzet, zal het weinig moeite kosten om dat aantal te halen. Maar hoe moet het verder na 2020? Het onderwerp staat weer volop in de actualiteit nu zowel in de Brainport Actieagenda als in het nieuwe regeerakkoord al een voorzichtig voorschot is genomen op verdere groei van Eindhoven Airport. Topman Michael O’Leary van Ryanair – de belangrijkste gebruiker van Eindhoven Airport – wil groeien en zet druk op de ketel door vluchten te verplaatsen. Schiphol wil van vakantievluchten overhevelen naar de regionale vliegvelden. Maar verdere groei van Eindhoven Airport is geen vanzelfsprekendheid. Ook omwonenden en milieugroepen roeren zich. De belangen van economie en leefomgeving botsen.

Deelnemers aan het debat zijn onder andere Joost Meijs (directeur Eindhoven Airport), Bernard Gerard (secretaris van BVM2, Beraad Vlieghinder Moet Minder), Marcel Oosterveer (raadslid en lijsttrekken VVD Eindhoven) en Rik Thijs (fractievoorzitter GroenLinks Eindhoven).

  • M.m.v. ED-columnist Jos Kessels, ED-redacteuren Rob Schoonen en Chris Paulussen en een ‘action writer’ die ter plekke samenvat in een live column
  • U betaalt alleen de pauzeconsumptie
  • Ook op 7 mrt en 9 mei
  • Prijs excl. servicekosten
  • Tip: Theaterdiner (extra) en/of Café-arrangement
  • Programma

 

Ma 13 nov 2017 ⋅ 20:30

Kameleon

Prijzen

€ 2,80

Prijs excl € 1,00 servicekosten